SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 issue3Innovation and transformation of postdegree studies: Social significance for the development of universities in international contexts South-South-North author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Integra Educativa

On-line version ISSN 1997-4043

Abstract

AYALA ARAGON, Oscar R. La deconstrucción de la escritura en el entorno hipermediatextual como fenómeno de las TIC dentro del ámbito educativo. Rev. de Inv. Educ. [online]. 2013, vol.6, n.3, pp.229-241. ISSN 1997-4043.

RESUMEN El presente artículo aborda el análisis de los procesos deconstructivos en la escritura inherentes al entorno hipermediatextual de las tecnologías de información y comunicación en un ámbito educativo. A partir de ello se genera una discusión justificativa de los elementos vinculantes de la teoría deconstructiva relativo al entorno hipermediatextual como son la multilinealidad, multipresencia, multimedialidad, multifuncionalidad, diseminación, polisemia y la relativización cibertempoespacial.

Keywords : Deconstrucción,; hipermediatextualidad; logocentrismo; Tecnologías de Información; Comunicación TIC; Archiescritura.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License