SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 issue1Adaptability characterization through a multivariate analysis and its validityas academic performance predictorUn punto de vista de Descolonización e Inclusión Educativa author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación Superior

Print version ISSN 2518-8283

Abstract

SALAZAR ANTEQUERA, Ramiro. Didáctica de la Investigación. Un medio para fortalecer la Investigación en la Carrera de Historia. Edu. Sup. Rev. Cient. Cepies [online]. 2017, vol.3, n.1, pp.79-83. ISSN 2518-8283.

Uno de los desafíos para la educación superior es poder vincular la docencia con la investigación. Así es asumida por el sistema universitario boliviano y establecido por el CEUB. El breve ensayo que presentamos se anima a realizar un balance del estado de arte sobre este asunto en vista a fortalecer la investigación en la Carrera de Historia. Al final del texto insinuamos una visión más holística que reúna la investigación con la docencia con responsabilidad social.

Keywords : Investigación; docencia; responsabilidad social universitaria; Educación superior.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License