SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue2Globalization of higher education: critique of its ideological standingCompetence and contents: each one in its own place in teacher training author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Integra Educativa

On-line version ISSN 1997-4043

Abstract

HOEVEL, Carlos. Ante la llegada de la business university . Rev. de Inv. Educ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.44-62. ISSN 1997-4043.

Resumen Estamos presenciando en todas partes la llegada de un nuevo tipo de Universidad que muchos llaman la "business University", expresión que no se refiere al departamento de Negocios (Business) de una Universidad -aunque ciertamente tiene algo que ver con él- sino que más bien se traduciría por la idea de que la Universidad se está convirtiendo en una empresa. Empezaré por referirme a los Estados Unidos, que son la cuna de la business University y el país desde donde este concepto de Universidad se está expandiendo a todas partes, para luego referirme a otros casos en diferentes partes del mundo.

Keywords : Universidad de mercado; universidad académica; excelencia; management; accountability; evaluación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License