SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número7Prácticas, Actitudes y Conocimientos sobre Sexualidad entre UniversitariosAproximaciones desde la Psicología Jurídica para el rol y funciones de los Jueces Ciudadanos en el Sistema Penal Boliviano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Investigacion Psicologica

versión impresa ISSN 2223-3032

Resumen

CAAMANO CAAMANO, Jacqueline; HERNANDEZ VASQUEZ, Rosa; LIZANA NAVARRO, Juan  y  LEAL SOTO, Francisco. ¿Qué hace la diferencia?. Historias de vida de jóvenes psicológicamente vulnerables con Buena Adaptación Escolar. Revista de Psicologia [online]. 2012, n.7, pp.112-133. ISSN 2223-3032.

Although psychosocial vulnerability and school failure go hand in hand, there are children and young people who achieve a successful school adjustment. The traditional approach on this issue has been to study risk factors and protective factors from the perspective of resilience, butthe construction process of adaptation has been less studied. In this paper, we investígate that process through four life stories. We found that the construction process is facilitated by the transformation of the difficulty into challenge and by the opportunity to build cióse ties with significant others, eventually in the school context, among others

Palabras clave : Psychosocial vulnerability; school adaptation; resilience; life stories.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons