SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38Estrategias Socio-espaciales de competencia sostenible en los mercados de bienes simbólicos andinos: el caso de Apachita Waraqu índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Temas Sociales

versión impresa ISSN 0040-2915versión On-line ISSN 2413-5720

Resumen

ALEMAN VARGAS, Luis Víctor. The social construction of Uyuni market: notes fora sociology market. Temas Sociales [online]. 2016, n.38, pp.13-34. ISSN 0040-2915.

This brief story about the constitution of Uyuni market, currently one of the most popular of the city of Potosi, describes the social strategies they developed a group of women to generate commercial exchange relations in a suburban neighbourhood Potosi city between 1968 and 1980. Market Space Uyuni then be called. This account also allows for reflection on issues that have not been addressed or clarified by the recent academic production: When can consider that an urban space becomes a market? How traders appropriating public space? How these economic agents live in permanent competition environments?

Palabras clave : Market; Traders; Social construction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons