SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número29LAS CARACTERÍSTICAS DE LOS ANUNCIOS PUBLICITARIOS DE LAS PÁGINAS CENTRALES DEL PERIÓDICO LOS TIEMPOS DESDE 1943 HASTA 2013 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Punto Cero

versión impresa ISSN 1815-0276versión On-line ISSN 2224-8838

Resumen

DE MARCHI MOYANO, Bianca. ACTORS AND ISSUES IN THE DEBATE ON THE ROADS IN THE INFORMATIVE NOTES OF THE NEWSPAPERS LOS TIEMPOS AND OPINION FROM COCHABAMBA - BOLIVIA (COHORT 2002-2011). Punto Cero [online]. 2014, vol.19, n.29, pp.9-20. ISSN 1815-0276.

The article presents a database of the press releases published by the newspapers of Cochabamba, Los Tiempos and Opinión, taking as axis the approach to the road development in a decade (2002-2011). Interpretive elements around actors and trademarks are proposed, emphasizing the news coverage of two case studies, highway projects Vinto - Sacambaya and Villa Tunari - San Ignacio de Moxos.

Palabras clave : Written journalism; social actors; topics; roads.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons