SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número29ACTORES Y TEMÁTICAS EN EL DEBATE SOBRE LAS CARRETERAS EN LAS NOTAS INFORMATIVAS DE LOS PERIÓDICOS LOS TIEMPOS Y OPINIÓN DE COCHABAMBA - BOLIVIA (COHORTE 2002-2011)CARACTERIZACIÓN DE LAS FAMILIAS TARIJEÑAS DESDE LAS DIMENSIONES VINCULARES. ESTUDIO DE CASO DE FAMILIAS CON AL MENOS UN HIJO ADOLESCENTE EN LA CIUDAD DE TARIJA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Punto Cero

versión impresa ISSN 1815-0276versión On-line ISSN 2224-8838

Resumen

PRADO GAMBOA, Adriana. THE CHARACTERISTICS OF THE ADVERTISING ANNOUNCEMENTS OF THE CENTRAL PAGES OF THE NEWSPAPER LOS TIEMPOS FROM 1943 UNTIL 2013. Punto Cero [online]. 2014, vol.19, n.29, pp.21-30. ISSN 1815-0276.

From an investigation in the newspaper Los Tiempos and the advertising announcements published in his 70 years of history, one sought to analyze the aesthetic evolution and of content in these advertising pieces. It is like that, that this article tries to show these changes in different stages and in different historical contexts. The results of the investigation managed to fulfill the specific aims, identifying that the advertising announcements had an evolution of form and of bottom in four stages or different periods, in which a relation was formed by the economic, political and social development of the society of Cochabamba.

Palabras clave : advertising; publicity; newspaper; history.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons