SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número7The Social Rates of Return to R&D, Scientists, Engineers and Tertiary Education System Investments: International Evidence¿Es equitativa en Bolivia la asignación del gasto público en educación? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Latinoamericana de Desarrollo Económico

versión impresa ISSN 2074-4706versión On-line ISSN 2309-9038

Resumen

AGUADO QUINTERO, Luis Fernando; GIRON CRUZ, Luis Eduardo  y  SALAZAR SILVA, Fernando. Relación entre pobreza y educación urbanas en el Valle del Cauca. rlde [online]. 2006, n.7, pp.29-56. ISSN 2074-4706.

The intention of this work is to determine the relationship between urban education and poverty ¡n a Colombian department, and the process by which the benefits of education help to overeóme poverty. Structural models are used for this purpose. The results suggest that education and poverty feed off each other. Also, although the investment in human capital through education is a key factor in ¡mproving people's income, this alone is not sufficient to eradicate poverty, because the presence of a favourable macroeconomic ciimate is necessary, so that educated poor people may improve their standard of living through their income.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons