SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número41Democratización social y video participativo: el (olvidado) aporte de Qhana a la historia del audiovisual boliviano de los ochenta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Ciencia y Cultura

versión impresa ISSN 2077-3323

Resumen

MORALES ESCOFFIER, Sebastián. Design of Didactic Sequences for an Introductory Course in Cinema Creation. Rev Cien Cult [online]. 2018, vol.22, n.41, pp.107-131. ISSN 2077-3323.

The research aims to design didactic sequences for a course in initiation to cinematographic creation to develop generic attitudinal knowledge linked to complex thinking with university students. It is assumed that cinema is art, thought, openness of the world, and experience. Hence these didactic sequences propose constant experimentation with cinema and the discovery of the surrounding environment of the student. For this, the educational paradigm of competency-based training is used. These didactic sequences are the result of a workshop held at Universidad Católica Boliviana.

Palabras clave : Sequence; didactics; cinema; experimentation; competencies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons