SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número46Las escuelas de Educación Intercultural Bilingüe en Chaco y Misiones ante la pandemia de covid-19Acciones afirmativas para la inclusión universitaria de estudiantes afrodescendientes e indígenas en Brasil, Colombia y México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Ciencia y Cultura

versión impresa ISSN 2077-3323

Resumen

PINTO LOPEZ, Rubén Alberto. Who are the least advantaged?: Educational inequality in higher education. Rev Cien Cult [online]. 2021, vol.25, n.46, pp.111-133. ISSN 2077-3323.

The article analyzes the accessibility, acceptability and adaptability of Higher Education within the Supreme Decree 4260 of regulation of educational attention and its regulation during the Pandemic in Bolivia (March to July 2020) from a qualitative approach. It is observed that public policy for Higher University Education within the dimensions of the right to education should prioritize accessibility and avoid the reproduction of social inequalities.

Palabras clave : Public policy; education rights; social inequalities.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons