SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número31Del apagón de 1996 al paro general de 2018: Tres décadas de coberturas mediáticas de protestas sociales en Argentina¿Cómo perdió el MAS su hegemonía en octubre y noviembre de 2019? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Aportes de la Comunicación y la Cultura

versión impresa ISSN 2306-8671

Resumen

CHALCO-FERNANDEZ, Julio César  y  ABARCA-CALDERON, Elizabeth. Theater as an Educational Strategy and the development of Emotional Intelligence in high school students in Cusco. Rev. aportes de la comunicación [online]. 2021, n.31, pp.93-108. ISSN 2306-8671.

Abstract The objective of the study was to determine the influence of Theater as an Educational Strategy to develop Emotional Intelligence in high school students from Cusco. Applied quantitative approach and a quasi-experimental design was used. Data of 15 students in the experimental group and 15 in the control group was obtained with the Bar-On EQ-i-YV Emotional Intelligence Inventory. The experimental group watched eight virtual theater sessions was. The most impor-tant result is that the Educational Strategy of Theater was decisive to develop intrapersonal and interpersonal dimensions on the experimental group.

Palabras clave : Theater; educational strategy; emotional intelligence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons